Käynnistyikö opiskelun nykyaikaistaminen?

Istuin perjantaina elämäni ensimmäisessä TEDx-tapahtumassa Tampereella, TEDxProacademyssa. Kirjoitin tapahtuman teemasta päiväkirjablogiini viime viikolla.

Mielenkiintoisista puheenvuoroista mieleen jäivät kytemään Antti Vuennon ajatukset luokkahuoneen designista, Lauri Järvilehdon esitys informaatioajan opiskelusta sekä Jaakko Halmetojan saarna alkuperäisestä ruoasta. Ehkä näissä puheissa tiivistettiin jotain, mitä olin valmis omaksumaan.

Onko tapahtuma onnistunut, jos kuulijat kuulevat, mitä haluavat? Pohdimme kollegan kanssa, oliko TEDissä paikalla juuri se ryhmä, jonka ”käännyttämisestä” opiskelun nykyaikaistaminen oikeasti alkaa?

Osa kuulijakunnasta vaikutti amk-henkilökunnalta, jota oli tapahtumaan kutsuttukin, mutta järjestäjien mukaan iso osa koulutussysteemin edustajista jätti tulematta. Tämä taitaa kertoa enemmän systeemistä kuin tapahtumasta tai sen järjestäjistä. Ehkä TEDx on koulutusvaikuttajille liian nykyaikaista.

Oikean kohderyhmän saavuttaminen on viestinnän olennaisimpia juttuja. Tampereen TEDiä voi pitää onnistuneena nykyaikaistamisen aloituksena myös, jos opiskelijoiden järjestämä tapahtuma vakiintuu esimerkiksi vuosittain pidettäväksi.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.