”Uutuus” – jo toista vuotta!

Hankin alusvaatteeni postitse. Ensin löysin bambusukat, sitten aloin tilata alushousutkin Courluxilta. Asiakkuus on ollut entisellään nyt pari vuotta, ja pidän itseäni kanta-asiakkaana.

Courlux ei kuitenkaan sitoutumiseeni luota. Jokaisen lähetyksen mukana tulee esite, joka mainostaa:

”Uutuus! Ainutlaatuinen idea”

Uusia housumalleja tai sukkamateriaaleja ei lehtisessä kuitenkaan esitellä, vaan sitä samaa tuotetta, jonka olen jo monta kertaa ostanut. Esite ja sen viesti on siis sama näytetuotteiden vastaanottajille ja kanta-asiakkaille.

Tämä on varmaan kustannuskysymys. Kahden eri esitteen painaminen maksaa. Asiakkaan arvostamisesta se ei pahemmin kerro. Ärsyttävyyden lisäksi valinnalla on sekin sivuvaikutus, etten huomaa, kun jotain oikeasti uutta on tarjolla.

Samaa, hyväksi havaittua tuotetta ei tarvitse myydä minulle monta kertaa. Ja herättääkö se luottamusta, jos se on uutuus vielä kahden vuoden jälkeenkin?

En ymmärrä sitäkään, miksi näissä postimyyntimainoksissa häpeillään postikuluja. Kaikki ymmärtävät jo, että postin kautta tilattavista tavaroista maksetaan toimituskulu. Ei sitä tarvitsisi piilottaa pikkupräntilla alareunaan.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.