Kolmella kympillä yli 110 000 mainosnäyttöä

Kokeneemmille Facebook-mainostajille tämä kaura on jokapäiväistä mutta ensikertalaisena jaksan ihmetellä. Luomaani Mun Raahe -blogin mainosta näytettiin viikon aikana 113 716 kertaa.

Tietenkään sitä ei huomattu tai katsottu yhtä usein. Mainos toimi kuitenkin sen verran hyvin, että sitä klikattiin 280 kertaa (0.246 prosenttia näytöistä). Koska käytin mainostamiseen 30 euroa, yhden klikkauksen hinnaksi tuli noin 11 senttiä.

Mainos ohjasi suoraan osoitteeseen munraahe.fi. Kampanjaviikon aikana blogin Facebook-sivulle ilmestyi 24 uutta tykkääjää, mikä merkitsee 18 prosentin lisäystä.

Blogin liikenne lisääntyi edeltäneeseen viikkoon verrattuna 55,19 prosenttia, mikäli Google Analyticsin käyntilaskuriin on luottaminen. Yksilöityjen kävijöiden määrä tuplaantui. Liikenne on ollut kasvussa koko kuukauden ajan, minkä blogi on pystyssä ollut. Kampanjan aikainen hyppäys on kuitenkin merkittävä.

Mainoksen klikkaukset painottuivat selvästi alkupäiviin. Seuraavalla kerralla kannattaa varmaankin luoda pari vaihtoehtoista kuva+teksti-yhdistelmää, joilla voisi saada vielä useamman reagoimaan.

Näihin määriin saa olla sikälikin tyytyväinen, että palvelu arvioi tiukasti rajatun kohderyhmän kooksi reilu 2300 ihmistä. Mitähän tapahtuu, kun kohdentaa ilmoittelua muillekin kuin täysi-ikäisille raahelaisille, joilla ei ole yhteyttä tiettyyn Fb-sivuun?

Ei kommentteja “Kolmella kympillä yli 110 000 mainosnäyttöä”

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.