Hese, käytä Foursquare’ia oikein!

Stock.xchng

Foursquare-palveluun oli ilmestynyt ensimmäinen erikoistarjous Raahen seudulle. En avannut ilmoitusta innosta täristen, sillä arvasin sen olevan Hesburgerin kanta-asiakastarjous.

Jos kampanja olisi oikein toteutettu, kirjautumalla Foursquare’in kautta Hesbugeriin ja näyttämällä kirjautumista kassalla, saisi ateriaansa alennuksen tai jotain pientä lisää. Iloinen asiakas kiittäisi kehumalla pikaruokalaa kavereilleen kasvokkain, Facebookissa ja tietysti Foursquare-päivityksessään. Kanta-asiakkuuden lisäksi kehittyisi maine ja kunnia.

Hese on ottanut palvelun käyttöön kuitenkin vain mainoskanavana. Erikoistarjous ei liity mitenkään sisäänkirjautumiseen tai Foursquare’iin yleensäkään, vaan mainos muistuttaa olemassa olevasta kanta-asiakastarjouksesta, jonka yritys antaa ”bonusklubilaisille”.

Paikkatietopalvelut voivat edistää vuorovaikutusta, suosittelumarkkinointia ja sitoutumista. Pelkkä mainoskanavakäyttö hyödyntää mahdollisuuksista murto-osan.

Sosiaalisessa internetissä ei ole ainoita oikeita toimintatapoja. Markkinoinnissa joitakin sääntöjä olisi silti hyvä kunnioittaa. Hesburgerin Foursquare-tarjouksesta innostuva pettyy, kun kyseessä ei olekaan Foursquare-tarjous. Pettynyt asiakas on huono lähtökohta kaupanteolle.

Ei kommentteja “Hese, käytä Foursquare’ia oikein!”

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.